Dofinansowania
Zapraszamy do pobrania wniosków potrzebnych do uzyskania dofinansowania.
Dofinansowanie do zakupu wózków inwalidzkich z napędem elektrycznym oraz sprzętu
komputerowego przez PFRON – program „PEGAZ 2010”
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych podjął decyzję w sprawie zakończenia realizacji programu „Pegaz 2003” i zastąpieniu go nowym - „Pegaz 2010” dotyczącym dofinansowanie do zakupu i naprawy wózków inwalidzkich z napędem elektrycznym, oraz zakupu sprzętu komputerowego. Wnioski należy składać (osobiście lub wysłać listem poleconym) w wojewódzkich oddziałach funduszu - zobacz
W tegorocznej edycji programu „PEGAZ 2010” dotyczącego dofinansowania do zakupu wózka inwalidzkiego z napędem elektrycznym wprowadzono wiele zmian.
Przede wszystkim rozszerzono grono adresatów programu. W tym roku będą mogły z nich skorzystać także osoby, które przekroczyły wiek aktywności zawodowej, czyli kobiety powyżej 60 lat i mężczyźni powyżej 65 lat. Jednak pod warunkiem, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Zwiększono również wymagany, minimalny wkład własny. Jego wysokość będzie teraz ustalana indywidualnie, a zależeć będzie od wysokości dochodów wnioskodawcy, faktu wcześniejszego uzyskania bądź nieuzyskania pomocy na taki sam cel ze środków PFRON oraz ceny samego przedmiotu. Co więcej, osoby z niepełnosprawnością będą mogły wziąć udział w tych programach nie, jak było dotąd, raz na trzy lata, ale raz na cztery lata. W programie mogą brać udział osoby z I grupą niepełnosprawności.
Wymagany udział własny w zakupie wózka inwalidzkiego z napędem elektrycznym wynosi minimum 15% ceny.
Wnioski do pobrania
- Wniosek "P" - Wózek Elektryczny - dla osoby pełnoletniejWniosek P obszar C
- Wniosek "O" - Wózek Elektryczny - dla dzieckaWniosek O obszar C
- Wniosek "D" - Wózek Elektryczny - utrzymanie sprawności technicznejWniosek D obszar C
Wszelkie problemy i trudności z zaopatrzeniem w wózek elektryczny pomogą Państwu rozwiązać doświadczeni przedstawiciele medyczni firmy ACTIVMED

Dofinansowanie Narodowego Funduszu Zdrowia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze.
Zasady zaopatrywania w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze reguluje rozporządzenie Ministra Zdrowia z dn. 17.12.2004r. Zawiera ono szczegółowy wykaz refundowanych przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych, wysokość udziału własnego Świadczeniobiorcy, kryteriów ich przyznawania oraz okresów ich użytkowania.
- Kody NFZ na sprzęt ortopedyczny i pomocniczy
- Wykaz przedmiotów ortopedycznych
- Wykaz środków pomocniczych
KROK I
Musisz udać się do lekarza pierwszego kontaktu, który wyda skierowane do specjalisty lub wystawi zlecenie na zaopatrzenie ortopedyczne.
- Zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi i środki pomocnicze
- Zlecenie na wykonanie naprawy przedmiotu ortopedycznego
- Zlecenie na zaopatrzenie w środki pomocnicze przysługujące comiesięcznie „Część A”
- Zlecenie na zaopatrzenie w środki pomocnicze przysługujące comiesięcznie „Część B”
KROK II
Zlecenie na zaopatrzenie wypisane przez lekarza (pierwszego kontaktu lub specjalistę) potwierdź w Wojewódzkim Oddziale NFZ pod który podlegasz - zobacz. Jeżeli nie wiesz do którego NFZ powinieneś to wysłać lub dostarczyć zadzwoń do najbliższego sklepu ACTIVMED, a udzielimy Ci wyczerpujących informacji.
KROK III
Kiedy otrzymasz potwierdzone przez NFZ zlecenie przyjdź do najbliższego sklepu ACTIVMED lub zadzwoń a przyjedziemy i bezpłatnie dobierzemy fachowo sprzęt. Jeżeli wybierzesz droższy sprzęt niż refundacja NFZ pomożemy w zdobyciu dofinansowania z PCPR/MOPS.

Dofinansowanie PCPR / MOPS
Jeżeli posiadasz orzeczenie o niepełnosprawności (grupę inwalidzką) i chcesz uzyskać dofinansowanie do sprzętu. Zadzwoń do Nas a pomożemy Ci załatwić wszelkie formalności.